نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

دلایل زنگ زدگی شیرآلات استیل

شیر استیل

یک از بهترین نوع فلزها برای ساخت شیر آلات صنعتی و خانگی و فولاد است. فولاد پس از انجام فرایند هایی ضد زنگ و گالوانیزه شده و به عنوان استیل ضد زنگ شناخته می شود. از کاربرد های مهم استیل برای ساخت شیر آلات صنعتی است که به عنوان شیر ولو استیل شناخته می شود. این نوع شیرالات از مقاومت بالا برخوردار هستند. داوم بالای شیر استیل باعث طولانی شدن عمر آن و قابلیت استفاده در صنایع مختلف مانند نفت و گاز است.


دلایل زنگ زدگی شیرآلات استیل


برای آزمایش زنگ زدگی شیر های فولاد ضد زنگ ، می توان شیرهای یکسان را در محیط های مختلف برای بررسی و مقایسه قرار داد. به طور کلی ، اگر شیر های فولاد ضد زنگ در محیط های نسبتاً خشک قرار بگیرند ، پس از مدت ها شیرها نه تنها به اندازه جدید نیستند ، بلکه زنگ زده نیز نیستند. اما اگر شیر ها در آب دریا حاوی نمک زیادی قرار بگیرند ، ظرف چند روز زنگ زده می شوند. بنابراین ، مقاومت در برابر خوردگی و ضد زنگ شیرهای فولاد ضد زنگ نیز باید توسط محیط استفاده محدود شود. بعلاوه ، از مشخصات شیرآلات استنلس استیل ، ضدزنگ است زیرا در سطح آن لایه ای از فیلم اکسید غنی از کروم وجود دارد تا از حمله ذرات مانند اتمهای اکسیژن به اشیا جلوگیری کرده و به آن آسیب نرساند ، که آن را ضد زنگ می کند. اما وقتی این فیلم توسط عوامل محیطی از بین می رود ، با ورود اتم های اکسیژن و آزاد شدن یون های آهن ، شیر فولاد ضد زنگ باعث ایجاد زنگ می شود.



تخریب سطح سوپاپ ضد زنگ دلایل زیادی برای زنگ زدگی ایجاد می کند. برخی از آنها واکنشهای الکتروشیمیایی با سایر عناصر یا ذرات فلزی هستند. در همان زمان ، با کمک هوای مرطوب به عنوان یک محیط ، یک چرخه میکرو باتری تشکیل می شود که باعث می شود سطح فولاد ضد زنگ زنگ زده شود. همچنین می تواند در معرض مایعات خورنده مانند اسید قوی و قلیایی قوی و غیره قرار گیرد. برای جلوگیری از زنگ زدگی شیر فولاد ضد زنگ ، باید به تمیز کردن شیر در استفاده روزمره نیز توجه داشته باشیم و سطح شیر را تمیز نگه داریم.


2. محلول / اندازه گیری زنگ زدگی شیر های فولاد ضد زنگ

راهکارایی برای جلوگیری از زنگ زدن شیر


1. سطح فولاد ضد زنگ تزئینی باید مرتباً تمیز و مرتب شود تا اتصالات از بین برود و عوامل خارجی ایجاد شده از بین بروند.


2. در منطقه ساحلی باید از فولاد ضد زنگ 316 (CF8M) یا مشابه 316L (CF3M) A995 4A (2205) 5A بهتر استفاده شود.


3. ترکیب شیمیایی برخی از لوله های فولاد ضد زنگ موجود در بازار نمی تواند استانداردهای ملی مربوطه را برآورده کند و نمی تواند نیازهای مواد 304 را برآورده کند. بسیاری از محصولات فقط 8٪ Ni یا کمی نیکل دارند. قبل از استاندارد بنابراین ، این امر باعث زنگ زدگی نیز می شود ، که به کاربران نیاز دارد تا با دقت محصول مناسب را از تولیدکنندگان معتبر انتخاب کرده و به منظور جلوگیری از ایجاد خراش و آلایندگی در هنگام ساخت ، به ساخت و ساز توجه کنند. اما با افزایش زمان باید خمیر باقیمانده با توجه به عمر مفید خمیر تمیز شود. وقتی خمیر بعد از ساخت برداشته شد ، سطح باید شسته شود و از ابزارهای ویژه ضد زنگ استفاده شود. هنگام تمیز کردن ابزارهای متداول استیل ، برای جلوگیری از چسبیدن تراشه های آهن ، باید آنها را تمیز کرد. باید توجه داشت که سطح فولاد ضد زنگ با مغناطیسی بسیار خورنده و سنگهای تمیز کننده لوکس تماس نگیرد. در صورت تماس ، شستشو باید بلافاصله انجام شود. پس از اتمام ساخت و ساز ، باید مواد شوینده خنثی یا آب برای شستشوی سیمان ، خاکستر بادی و غیره که به سطح متصل شده اند ، استفاده شود.

http://www.ksnco.net/steel-valve

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.