نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

دلایل عدم موفقیت بازاریابی پیامکی

ز آنجا که تحقیقات جدید ادعا می کند که مصرف کنندگان آمریکایی بیش از پنج ساعت مبهوت در روز روی دستگاه تلفن همراه خود می گذرانند ، بازاریابان باهوش می دانند که بهترین مکان برای دستیابی به مشتریان در همان دستگاه است. اما با افزایش روزافزون کانال های دیجیتالی مانند تبلیغات گوگل و رسانه های اجتماعی ، هزینه تبلیغات در این کانال ها به طور فزاینده ای برای مشاغل کوچک و متوسط ​​قابل دسترس نیست.


علاوه بر این ، مسدود کردن آگهی رایج تر شده است ، با آماری که تخمین زده می شود بیش از 300 میلیون کاربر تلفن همراه در حال اجرای فناوری حذف دستگاه خود هستند. بنابراین ، راه حل برای بازاریابان این است که یک کانال کاملاً دست نخورده از اشباع بازار و فناوری های مسدود کننده را هدف قرار دهند. اس ام اس همچنان قابل اعتمادترین صندوق ورودی کاربران تلفن همراه در سراسر جهان است ، با 98 درصد پیام های متنی خوانده می شود و 90 درصد از آنها در 3 دقیقه اول تحویل. در صورت مشاهده می توان از یک پیشنهاد استفاده کرد ، و بازاریابان تصمیم دارند پیام های تبلیغاتی خود را از طریق بستر ارتباطی که تقریباً تضمین می شود با استفاده از سامانه پیامکی برای برقراری ارتباط برقرار کنند.

تعیین اهداف مشخص قبل از ارسال پیامک


اولین موضوعی که هر کمپین بازاریابی پیامکی باید به آن توجه داشته باشد تعیین اهداف مشخص در ابتدای راه بازاریابی و قبل از چیدمان ارسال پیامک های تبلیغاتی است.


هر کمپین بازاریابی پیامکی نیازمند تعیین اهداف روشن و مشخص در همان ابتدای کار است. این موضوع انقدر مهم و تاثیر گذار است که اگر در شروع بازاریابی به آن توجه نکنید ، شکست خواهید خورد. بسیاری از بازاریابانی که در دستیابی به موفقیت دچار مشکل می شوند  و نمی دانند دلیل عدم موفقیتشان چیست از این موضوع غافل شده اند.


براساس نظرسنجی های صورت گرفته،  57٪ از بازاریابان پیامکی قادر به تعیین اهداف درست در بازاریابی خود نیستند و صرفا بازاریابی پیامکی را به عنون یک راهکار با بازده بالا در برنامه کاری خود جای داده اند. این موضوع کیفیت دستیابی به اهداف و ایجاد یک کمپین کارآمد پیامکی را دشوار می کند.به همین دلیل است که باید در ابتدا اهداف عملکردی خود را قبل از شروع کار بازاریابی پیامکی خود تعریف کنید.


برای تعیین اهداف نهایی خود لازم است ارتباط دو سویه با تیم بازاریابی پیامکی خود داشته باشید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار هدف نهایی خود را برای تیم بازاریابی پیامکی تعیین می کنید و سپس بر اساس هدف شما ارسال پیامک های تبلیغاتی شروع می شود.


برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشید قطعا به دنبال  تعداد زیاد فروش بر روی سایت خود هستید. این مسلما هدف نهایی برای شماست.شاید تصور کنید که می توانید براحتی با ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه در مدت کوتاهی به این هدف برسید.بنابراین سعی می کنید به طور مداوم پیامک های تبلیغاتی جذاب و ویژه را از طریق سامانه پیامکی برای مردم ارسال کنید تا به هدف خود دست یابید. اما به همین راحتی هدف به این بزرگی محقق نمی شود.


باید متن پیامک تبلیغاتی را بر اساس اهداف کوچک تر بچینید. در اولین قدم شما باید برای شناسایی نام فروشگاهتان در میان مردم سرمایه گذاری کنید. متن پیامک های تبلیغاتی شما باید بیشتر به شناسایی سایت شما بیانجامد. بعد از این مرحله باید بتوانید وجه تمایز فروشگاهتان با سایر فروشگاه ها بیان کنید. بعد از اینکه توانستید مشتریان خود را بدست آورید ، متن پیامک های تبلیغاتی شما باید به سمت حفظ مشتریان با سابقه رفته و ان ها را به مشتریان دائمی تبدیل کند.


دومین موضوعی که بسیاری از بازاریابان به ان توجه نمی کنند و از دلایل شکست بازاریابی پیامکی آنهاست،  عدم تجزیه و تحلیل در حین بازاریابی پیامکی است.


بازاریابی پیامکی باید یک فرایند انعطاف پذیر باشد و شما بتوانید دائم ان را کنترل کنید و تغییرات لازم را انجام دهید.اگر به طور موثر برنامه بازاریابی پیامکی خود را کنترل نمی کنید ، نمی توانید تشخیص دهید که چه زمانی لازم است در روند بازاریابی خود تغییراتی را انجام دهید.

همانطور که گفته شد تعیین هدف و تجزیه تحلیل برنامه بازاریابی پیامکی دو عامل مهم برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی پیامکی است .برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف شغلی هیچ وقت دیر نیست، حتی اگر برنامه ریزی شغلیتان را از قبل چیده باشید می توانید در میانه راه برای دستیابی به اهداف پیش رو از بازاریابی پیامکی استفاده کنید.برای این موضوع  تنها لازم است کمپین بازاریابی پیامکی خود را به وب وان اس ام اس بسپارید.


با در اختیار داشتن پنل اس ام اس وب وان و سرویس های ویژه ای که این سامانه پیامکی در اختیار شما قرار می دهد می توانید  اهداف بازاریابی خود را تعیین کرده ، پیامک های خود را به طور منظم و به صورت هدفمند در زمان تعیین شده ارسال کرده و از گزارشات منظم ان نهایت استفاده برای رسیدن به اهداف تجاریتان بهره ببرید.

برگرفته از سایت مشرق نیوز