نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نحوه کار ماشین های یخساز

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه یک ماشین یخساز تجاری قادر است قالب های یخی را خیلی سریع بسازد؟ در حالی که به نظر می رسد یک دستگاه خانگی منطقی - با سرعت تقریباً یک کیسه یخ بسیار کوچک هر سه ساعت یکبار کار میکنذ. ماشین های تجاری خیلی سریع قالب هی یخ بسیار بیشتری می سازد. در این مطلب می خواهیم بگوییم که این کار را چگونه انجام می دهند.


بیایید ابتدا مختصراً در مورد روند تبرید صحبت کنیم

علم واقعی در مورد انجماد آب تغییر زیادی نمی کند، به جز اینکه ماشین های یخساز تجاری دارای کمپرسورهای قوی و چرخه های برودتی هستند. فرآیند تبرید برای کلیه کولرهای پر از بنزین اعمال می شود - یعنی تمام یخچال های فریزر و فریزرهای مدرن

گازی که دارای خاصیت انتقال حرارت موثر هنگام تغییر حالت است - از طریق کمپرسور عبور می کند و فشار و دما را بالا می برد. در مرحله بعد ، گاز فشرده شده از طریق کندانسور دیگر مجبور می شود که از لوله های باریک ساخته شده و گاز فشرده شده را به مایع تبدیل می کند. سپس مایع از یک دریچه انبساط و محفظه ای به نام تبخیر کننده عبور می کند ، جایی که مایع تبخیر می شود و به حالت گاز تغییر می کند. این فرآیند تبخیر همان چیزی است که اثر خنک کننده را فراهم می کند ، زیرا گرما هنگام تبخیر جذب می شود و اطراف آن خنک می شود. به این ترتیب یخ زدن اتفاق می افتد.

در یک ماشین یخساز صنعتی، محفظه تبخیر مستقیماً آب را خنک می کند ، که به آرامی درون سینی های یخی در حال گردش است و آنها را با یخ پر می کند.


چگونه یخ در ماشین یخساز ساخته می شود

در دستگاه یخساز آب به سمت اواپراتور فوق العاده خنک شده هدایت می شود تا به طور موثر و سریع یخ ایجاد کند.


بیشتر سازندگان یخساز از سینی عمودی یخ استفاده می کنند. آب به آرامی روی سینی عمودی ریخته می شود ، بنابراین در لایه ها یخ می زند. این لایه بندی کلید روشن ساختن یخ در مقابل یخهای ابری است که اغلب در سینی های یخی ما در خانه ساخته می شود. هنگامی که یخ در لایه های کوچک منجمد می شود، روشن است زیرا بیشتر از هوای به دام افتاده است.

برای آزادسازی یخ ، دستگاه های یخساز از گرما دوباره هدایت شده از کمپرسور یا ماشه مکانیکی استفاده می کنند.

مقادیر یخ ساخته شده به دلیل اندازه چرخه یخچال ، فرآیند انجماد مستقیم و طراحی فشرده ویژه سینی های یخی عمودی امکان پذیر است.


ساختار دستگاه های یخساز

تمام دستگاه های یخ تجاری همانطور که در بالا توضیح داده شده ، از یک چرخه تبرید بهره می گیرند ، جایی که محفظه تبخیر مستقیماً با سینی یخ تراز شده است. آنها دارای یک ورودی آب ، یک مخزن برای اطمینان از جریان کنترل شده ثابت و یک نقطه تخلیه برای سرریز هستند. مکانیسم عمل گرما یا مکانیکی رهاسازی مکعب های یخ ، پس از تشکیل کامل ، آزاد می شود. سنسورها برای اتوماسیون بخش هایی از فرآیند یا ارائه عملکردهای اخطار مناسب هستند. بسته به نوع دستگاه یخ ، یک نقطه جمع آوری و سطل انبار یا یک دستگاه پخش کننده تقاضا نصب می شود.


برای بهبود کارآیی و بهره برداری ، کمپرسور و کندانسور به خنک کننده نیاز دارند. اکثر دستگاه های یخساز در حالی که برخی از آنها دارای آب خنک هستند هوا خنک می شوند. دستگاه های خنک کننده آب یا آب سرد کن کمی گران تر هستند اما دمای کار را کاهش می دهند که می تواند به راندمان دستگاه در محیط های گرم کمک کرده و هزینه های تهویه هوا را کاهش دهد. دستگاه های دارای آب خنک نیز کمی پر سروصدا هستند.

برخی از دستگاه ها شامل پمپ برای افزایش مقدار آب موجود یا پمپاژ از منبع آب استاتیک هستند.

برای خرید و مشاهده لیست قیمت انواع دستگاه های یخساز صنعتی و تجاری به سایت آرمیمد به آدرس https://www.arminco-ice.com/ که نتولید کننده انواع ماشین های یخساز است مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.