نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

معرفی انواع شیر های توپی

چهار نوع شیر توپی وجود دارد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. از شیر های توپی به منظور کنترل جریان مایع یا گاز استفاده می شود ، اما کدام یک برای کار شما مناسب است؟


وقتی صحبت از شیرآلات توپی با استفاده از صحیح برای کار است ، مهم است. اگر از شیر توپ استفاده می کنید که به اندازه کافی جریان یا جریان زیادی را مجاز نمی باشد ، می توانید شیر های آسیب دیده و فرسوده را وارد کنید. انتخاب شیر مناسب برای کار برای حفظ روان و روان روان کار ضروری است.


انواع شیرهای توپ

شیرهای توپی در چهار نوع مختلف عرضه می شوند. تفاوت بین آنها به اندازه شیر و توپ درون آن بستگی دارد. هر یک از آنها جریان متفاوتی را از طریق شیر ایجاد می کنند و برای کارهای مختلف مفید هستند.

1. شیر خروجی کامل

در این نوع شیر توپ ، سوراخ بزرگ است و باعث می شود جریان نامحدودی برقرار شود. از آنجا که سوراخ و خط لوله به یک اندازه هستند ، شیر بزرگ است اما اصطکاک بسیار کمی دارد. اندازه این شیر تنها در صورتی مفید است که یک شیر بزرگ نگران کننده باشد.


این یک شیر مفید نیز در هنگام نیاز به تغییر اندازه لوله نیست. جریان نامحدود باعث سهولت در استفاده می شود.


2. شیر دریچه استاندارد

با داشتن یک توپ کوچک و یک درگاه کوچک، شیر استاندارد شیر بندر معمولاً ارزانتر از انواع دیگر شیرآلات است. این یک گزینه عالی است و جریان را بیش از حد محدود نمی کند. جریان تا حدودی محدود شده است ، بنابراین به همه برنامه ها نمی گنجد.


شیرهای استاندارد توپ پورت معمولی است و تقریباً در هر صنعتی که به استفاده از شیرهای توپ احتیاج دارد استفاده می شود. بعضی اوقات از آنها به عنوان شیر ای با اندازه مناسب استفاده می شود. با این حال ، از آنجا که کاهش جریان وجود دارد ، می توان آن را با استفاده بیش از حد فرسوده کرد.


3. شیر دریچه کاهشی

همچنین این نوع است که باعث کاهش شیر های توپ به منظور کوچک شدن جریان در صورت لزوم می شود. این بدان معنی است که در یک طرف شیر ، لوله ورودی به اندازه در طرف خروجی کاهش می یابد. این جریان محدود در بسیاری از کاربردهای صنعتی مفید است.


4. شیر با دریچه V  شکل

در صورت نیاز به کنترل سرعت جریان ، شیر توپ پورت V برای شما مناسب است. توپ مانند یک V شکل می گیرد و امکان مدیریت یک باز شدن کوچک یا باز شدن کامل را فراهم می آورد. این امکان کنترل بهتر از انواع دیگر را فراهم می کند و اگر می خواهید ویژگی جریان را حفظ کنید مفید است.


سایر مدل های شیرهای توپی

انواع شیر های توپ دیگری نیز وجود دارند که ویژگی های دیگری غیر از انواع اولیه 4 شیر دارند. اینها شامل شیرهای توپی و جوشکاری شده است. آنها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند زیرا در ساختار اصلی شیر توپی پیشرفت هایی وجود دارد که به دلایل مختلف انجام می شود.


شیر توپ ترونیون

شیر توپی ترونیون شیری است که توپ را به طور مکانیکی لنگر می زند. این نوع شیر توپ در جاهایی که انتظار می رود جریان سنگین یا فشار زیادی داشته باشد، مفید است. این اجازه می دهد تا توپ در حالی که بسیار محکم و ماندگار است همچنان کار کند.


شیر های توپ ترونیون به ویژه در مناطقی که انتظار می رود فشار بیش از 600 psi باشد محبوبیت دارد. آنها بخش مهمی از عملیات هستند که انتظار می رود مقدار زیادی از جریان نیز وجود داشته باشد. برای ادامه کار برای مدت طولانی می توانید روی دوام آنها حساب کنید.


همچنین استفاده از محرک که توسط یک موتور یا فشار کنترل می شود ، بسیار محبوب است. این امر می تواند باعث کنترل دقیق کارکرد خط و جریان مواد شود. چه به شیر مایع ، گاز یا دوغاب نیاز داشته باشید ، امکان کنترل جریان در بسیاری از صنایع مهم است.

مشاهده انواع مدل های شیر توپی فولادی در لینک زیر:

http://www.ksnco.net/steel-ball-valve

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.