نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

معرفی انواع شیرهای چک ولو

شیرهای کنترل یا کنترل ولو که برای کنترل جریان ورودی و خروجی استفاده می شوند در انواع مختلف ساخته می شوند تا در کاربردهای خاص خود استفاده می شوند.

شیر های چک به سه نوع شیرهای خطی، جریان برابر و سریع تقسیم بندی می شوند.


مشخصات شیر خطی

این نوع شیر رابطه خطی بین موقعیت شیر و جریان را فراهم می کند. جریان از طریق شیر خطی مستقیماً با موقعیت بدنه شیر متفاوت است.

این رابطه جریان- مسافت، در صورت ترسیمی روی مختصات یکسو ، یک خط مستقیم را نشان می دهد ، در نتیجه تغییر حجم مساوی را برای تغییرات برابر بدون در نظر گرفتن درصد باز شدن شیر ایجاد می کند.

این شیر ها اغلب برای کنترل سطح مایع و برخی از عملیات کنترل جریان مورد نیاز به افزایش مداوم مورد استفاده قرار می گیرند.

شیر های جریان مساوی

افزونه شیر درصد مساوی ، همان درصد تغییر در جریان را برای افزایش ثابت سوپاپ در هر مکان در منحنی مشخصه خود ایجاد می کند.

این نوع شیر ها معمولاً برای برنامه های کنترل فشار استفاده می شوند و برای برنامه هایی که انتظار می رود تغییرات زیادی در افت فشار وجود داشته باشد، مناسب ترین هستند.


مشخصات شیر سریع بازشونده

یک شیر شیر سریع باز شونده باعث افزایش زیاد جریان برای تغییر اولیه کوچک در سفر ساقه می شود. حداکثر جریان تقریباً با درصد نسبتاً کمی از حداکثر آسانسور ساقه رسیده است.

شیرهای سریع در جریان های پرفشار استفاده می شوند. اما ممکن است در برخی از برنامه های شیر خطی مورد استفاده قرار گیرند. این امر به دلیل ویژگی خطی اولیه آن در درصد کمی بدنه شیر امکان پذیر است.

 

شیب این ناحیه خطی بسیار زیاد است که افزایش اولیه بیشتری نسبت به شیر خطی ایجاد می کند اما بی ثباتی بالقوه شیر کنترل را افزایش می دهد.


نحوه انتخاب شیر چک ولو مناسب

انتخاب نوع شیر کنترل (گلوب ، توپ ، پروانه و غیره) اغلب بر اساس نوع کاربرد است. به عنوان مثال ، بیشتر شیرهای کنترلی در کارخانه های خمیر کاغذ ومعمولا شیر های توپی تقسیم شده هستند. پالایشگاه های نفتی به طور سنتی از درصد بالایی از شیر های گلوب استفاده می کنند ، اگرچه نگرانی از انتشار گازهای فراری باعث شده تا کاربران به سمت شیرهای دوار بروند.

شیرهای گلوب دارای وسیع ترین گزینه برای مشخصه جریان ، فشار ، دما و کاهش سر و صدا و کاهش حفره هستند. شیر های گلوب نیز تمایل به گرانترین قیمت دارند. شیر های توپ قطعه تمایل به داشتن فاصله بیشتر و اندازه برای اندازه ، تقریباً دو برابر ظرفیت جریان شیر های کره زمین را دارند ، در حالی که آنها به طور معمول از شیرهای کره ای ارزان قیمت هستند. از طرف دیگر شیر های توپ قطعه برای افراط های دما و فشار در دسترس بودن محدود هستند و مستعد ابتلا به سر و صدای و مشکلات حفره هستند.

شیرهای پروانه ای با کارایی بالا حتی از شیرهای توپ به خصوص در اندازه های بزرگتر (هشت اینچ و بزرگتر) ارزان تر هستند. آنها همچنین فاصله کمتری نسبت به شیرهای توپ دارند و بیشتر مستعد ابتلا به کاویتاسیون هستند.

شیر پلاستیکی چرخشی غیر عادی ویژگی های شیر های دوار مانند مهر و موم ساقه عمر با چرخه بالا و ساخت و ساز جمع و جور را با ساخت و سازهای ناهموار شیر های توپی ترکیب می کند. بر خلاف دیگر شیر های دوار که ظرفیت جریان آنها تقریبا دو برابر شیر های کره زمین است ، ظرفیت جریان شیر های دوار پلاستیکی خارج از مرکز با شیر های توپی برابر است.

در حالیکه انتخاب سبک شیر بسیار ذهنی است ، در صورت عدم وجود شیر مشخص یا ، از روش زیر می توان برای انتخاب یک شیر کنترل برای برنامه هایی استفاده کرد که شیر شش اینچ یا کوچکتر باشد:

  • - با توجه به فشار ، دیفرانسیل فشار ، دما ، مشخصه جریان مورد نیاز ، کاویتاسیون و سر و صدا ، آیا یک شیر توپی کار خواهد کرد؟
  • - اگر شیر توپ قطعه ای مناسب نیست ، شیر گلوب را انتخاب کنید
  • - برای برنامه های کاربردی که شیر 8 اینچ یا بزرگتر باشد ، ابتدا کاربرد یک شیر پروانه ای با کارایی بالا را بخاطر پتانسیل صرفه جویی قابل توجه در هزینه و وزن بررسی کنید.

برای خرید و مشاهده لیست قیمت انواع شیر آلات شامل شیرهای فولادی، شیر چک، شیر استیل و سیار موارد به سایت ایران کوشش نمایندگی شیرآلات برند های معتبر مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.