نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

پنج نکته برای افزایش فروش از طریق پنل اس ام اس

در سراسر جهان، بیش از 7 میلیارد نفر تلفن همراه دارند، و می توانند به راحتی به پیام های متنی کوتاه دسترسی پیدا کنند. به دلیل پتانسیل زیاد نهفته در پشت پیام های متنی، تیم های فروش در سراسر صنایع تلاش می کنند تا بیشتر از آن استفاده کنند. اما شما باید یک استراتژی مناسب برای ارسال پیام کوتاه در جهت کمک به فروش بیشتر داشته باشید.

مشتریان شما ممکن است به دلیل برنامه ها و رویدادهای جالب، اطلاعات، تخفیف ها و کوپن ها، متن پیامک شما را باز کنند و با دقت بخوانند. اما اینکه چگونه پیامک تبلیغاتی شما باعث فروش شود بستگی به برنامه ریزی و نحوه بازاریابی پیامکی شما  از طریق پنل اس ام اس دارد.

پیام کوتاه یک کانال ارتباطی وسیع و و در عین حال پنهان است که شما را به جامعه بزرگ مشتریانتان وصل می کند. با داشتن استراتژی می توانید پیامک های خود با مشتریان را به سمت هدف خود هدایت کنید تا با سرعت و نرخ تبدیل بیشتر اعتماد مشتری برای خرید را جلب کنید. پنج نکته که در هنگام ارسال پیامک انبوه به مشتریان درصد بازدهی و فروش شما را بیشتر می کند را در ادامه بخوانید.


1.ایجاد یک فضای گفتگوی دو نفره


درصد زیادی از مشتریان از فروشندگان انتظار دارند تا نیازهای شخصی خود آنها را بر طرف کنند به جای اینکه فقط بر راهکار های عمومی برای حل مشکل اکتفا کنند. به جای ارسال پیامک های عمومی مانند وارد سایت شوید و یا تبلیغات تکراری، سعی کنید یک گفتگوی دونفره به صورت فرد به فرد ایجاد کنید به صورتی که مشتری شما حس کند که این پیام فقط مخصوص خود او فرستاده شده و یک پیامک تبلیغاتی عمومی نیست. برای این کار می توانید متن را به صورت دوستانه شروع کنید و با سلام و آوردن نام کوچک فرد حس صمیمیت بیشتری به مشتری بدهید. این فضای  پیامک ها باعث می شود مشتری به تیم فروش شما مانند یک مشاور نگاه کند.


Image result for sms reading


2.شخصی سازی پیامک از طریق محتوای هدفمند


مشتریان همیشه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات هستند تا مطمئن شوند این محصول همان چیزی است که نیاز دارند. دادن اطلاعات به مشتری از طریق محتوای هدفمند به صورتی که روی نیاز های مشتری تمرکز کند انجام می گیرد. از محتواهای خود درباره محصول یا خدمات می توانید در پیامک های ارسالی به مشتری استفاده کنید به این صورت که با توجه به نیاز مشتری و یک توضیح یک خطی درباره موضوع محتوا، لینک محتوای خود را در متن اس ام اس قرار دهید. با این کار شما فقط لینک یک محتوا را به مشتری معرفی کرده اید و مستقیم سراغ تبلیغ محصول نرفته اید و با این کار حس اعتماد بیشتری را در مشتری ایجاد می کنید.


Related image


3.بازخورد گرفتن از مشتری با پیامک


میتوانید از سامانه پیامکی برای بازخورد گرفتن از مشتری و دریافت انتقاداتشان درباره محصول یا خدمت خود استفاده کنید. مثلا می توانید از آنها بخواهید درباره محصولی که خریداری کرده اند انتقاد کنند. این کار را میتوانید از طریق قرار دادن لینک صفحه نظر سنجی در متن پیامک و یا به صورت مستقیم از مشتری بخواهید از طریق اس ام اس نظر خود درباره محصول را در یک جمله بنویسد. درباره خدمات آموزشی و یا نحوه استفاده محصولات نیز می توانید از مشتری بپرسید که هرگونه مسئله و سردرگمی خود را  از شما سوال کند. بازخوردهای مشتری از خدمات شما اطلاعات ارزشمندی برای تیم فروش و مارکتینگ شماست.


4.استفاده از اس ام اس برای جلسات و مدیران شرکت ها


فرستادن چند پیام متنی هدفمند بعد از تماس ویا اتمام جلسات فروش نرخ تبدیل شما را چند برابر افزایش می دهد. شما میتئانید با هوشمندی پیامک ها را به سمت جریان فروش ببرید تا سرعت تصمیم گیری مخاطب شما افزایش یابد. مثلا بعد از اتمام جلسه با دادن پیامک به مخاطبان یاداوری کنید و اطمینان دهید که خواسته های آنها در توانایی شماست. و یا می توانید اطلاعات تکمیلی که در جلسه وقت صحبت کردن آن را نداشتید در پیامک اشاره کنید.


Related image


5.دادن پیامک واضح و ایجاد حس فوریت در متن پیام


شما برای فرستادن متن پیامک در تعداد کلمات خود محدودیت دارید و نمی توانید از متن بلند استفاده کنید چون مخاطبان معمولا حوصله خواندن اس ام اس های بلند را ندارند. بنابرین شما باید در یک یا نهایتا دو جمله کوتاه مفهوم خود را واضح به مشتری برسانید. مثلا برای فرستادن پیامک برای اطلاع دادن تخفیف ها، شما باید به صورت کوتاه مثلا بنویسید 20 درصدر تخفیف خرید محصول فقط تا پایان هفته و با دادن تایم یک حس فوریت در کاربر ایجاد کنید. کاربران معمولا دوبار اس ام اس شما را نمی خوانند و باید در همان بار اول متن شما یک ضرورت برای مشتری ایجاد کند تا در لحظه تصمیم بگیرد.

منبع: http://customerthink.com/45-texting-statistics-that-prove-businesses-need-to-take-sms-seriously/