نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

نشر محتوا

انتشار محتوا در زمینه های عمومی

زیبایی های کشور بلژیک

بلژیک از کشورهای شمال غربی اروپا است و از کشورهای کوچک اروپا است که چگالی جمعیت آن نسبت به وسعتش زیاد است. بلژیک از جنوب غربی با فرانسه، از جنوب شرقی با لوگزامبورگ، از شرق با آلمان و از شمال با هلند همسایه است.

بلژیک برخلاف کوچک بودنش پر از جاذبه های توریستی تحسین برانگیز است. مکان های تاریخی، شهر های زیبا، معماری های قرون وسطایی توریستان را به بلژیک می کشاند.بلژیک از ار خطوط مقدم در جنگ های جهانی اول و دوم بوده است که آثار خطوط جنگی به یکی از مکان های پربازدید بلژیک تبدیل شده است. بلژیک همچنین از کشور های ناحیه شینگن است که می توان با اخذ ویزای شینگن به آنجا سفر کرد. شهر های تاریخی و مهم بلژیک شامل بروکسل، بروگ، آنتورپ و گنت است که به غذاهای لذیذ معروف است همچنین حومه های شهرها تپه ها، درختان جنگلی و مناظر طبیعی زیبایی دارد. در ادامه به معرفی مکان های گردشگری کشور بلژیک می پردازیم.


کاخ سلطنتی بروکسل( grand place)

کاخ سلطنتی گرند پلیس در مرکز شهر بروکسل واقع شده است و در سراسر جهان به معماری زیبا و دکوراسیون لوکس خود معروف است. معروف ترین مکان تاریخی بلژیک کاخ سلطنی است و در سال 1998 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این کاخ شامل تالارها و ساختمان های بسیار زیبایی است که در طول قرن 14 تا 17 میلادی ساخته شده اند و یکی از شاهکار های معماری به سبک قرون وسطا است. کاخ سلطنتی بروکسل بازدید کنندگان زیادی دارد مخصوصا در ماه اگوست که یک فرش گل به ابعاد 75 در 24 متر در این محل قرار داده می شود و منظره خیره کننده آن افراد زیادی را به بروکسل می کشاند.

Related image

کانال های زیبای شهر بروگ
شهر بروگ در نزدیک رودخانه ایجاد و رشد کرده است و آبراه های آن به رودخانه زورین و دریای شمال متصل می شود. کانال ها و آبراه ها یادآور خاطرات تاریخی بروگ هستند و راه رفتن در امتداد آنها یکی از محبوب ترین کارهایی است که در بلژیک انجام می شود مکانی  که منظره های زیبای پل ها و باغ ها را در معرض دید قرار می دهد. همچنین قایق رانی در این آبراه ها آرامش و خاطره منحصر به فرد برای شما ایجاد می کند.
از مکان های شناخته شده بروگ بنای تاریخی است که در مرکز شهر واقع شده است. این محل در زمان قرون وسطا ساخته شده و به عنوان بازار اصلی شهر از آن استفاده میشده است و اکنون به عنوان یک بنای تاریخی  واقع در منطقه شینگن برای بازدید در اختیار عموم قرار گرفته است.

Related image

قلعه شهر گنت
از قلعه های بسیار قوی و ضخیم قرون وسطی که به الهام از قلعه های سوریه در زمان جنگ های صلیبی ساخته شده است. این قلعه به طرز باورنکردنی تاکنون نیز سالم مانده است و دلیل آن دیوار ها ضخیم و سنگ های به کار رفته در آن است. این قلعه دارای یک مجموعه منحصر به فرد از تجهیزات شکنجه است. که در آن زمان برای مجازات استفاده میشده است. در حال حاضر تجهیزات شکنجه در موزه قلعه برای نمایش قرار داده شده است.در قلعه همچنین فعالیت های فرهنگی و جشن برگزار میشود همچنین یک مکان محبوب برای ازدواج برای مردم محلی گنت است.
Related image

موزه هورتا

این موزه در خانه و دفتر کار ویکتور هورتا از معروف ترین معماران و طراحان قرن بیستم قرار گرفته است که در شهر بروکسل واقع شده است. خانه هورتا در بین سالهای 1898 تا 1901 ساخته شده است و شامل دو ساختمان با معماری زیبا و هنری است. دکوراسیون داخلی منزل به صورت کامل حفظ شده است و با موزاییک ها و شیشه های رنگی و سایر جزئیات ساختمان هماهنگی زیبایی دارد. در این موزه مجموعه ایی از اثار هنری ژاپنی و استفاده از سنگ مرمر کمیاب به زیبایی آن افزوده است. همچنین یک مجموعه از مبلمان با طرح های گلدوزی شده نیز در این موزه نگهداری می شود. 
این موزه همچنین دارای فروشگاهی است که کتاب ها، کارت پستالها و جواهرات را به فروش می رساند که شامل  تولیدات قطعات قدیمی  و جدید توسط هنرمندان معاصر است و الهام بخش آثار ویکتور هورتا است.
آدرس سایت موزه هورتا  http://www.hortamuseum.be/en

کلیسای سنت پیتر
سنت پیتر در مرکز شهر  لووان بلژیک قرار دارد. این یک کلیسا در سال 986 میلادی ساخته شده است و از این رو قدیمی ترین کلیسا در شهر است. در سال 1176 ساختمان به آتش کشیده شد و دو قرن بعد، بخشی از کلیسا دوباره آتش گرفت. در قرن 15، ساختمان رومینیک به تدریج برداشته شد تا راهی برای  بازسازی کلیسای گوتیک که امروز می بینید باشد. 

در طول قرن گذشته، کلیسای سنت پیتر چندین بازسازی گسترده انجام داده است، و آن را به شکوه کامل خود بازگرداند. به همین دلیل کلیسای سنت پیتر در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین نمونه معماری باستانی گوتیک قرن 15 میلادی شناخته شده است و باعث جذابیت گردشگری برای لوان شده است.
شهر قدیمی مونس
شهر قدیمی مونس از مکان های تاریخی بلژیک است در مرکز این مجموعه، کاخ و میدان اصلی است که توسط انواع ساختمان های بخصوص ساخته می شود که در یک دوره 400 ساله ساخته شده اند و از قرن های 15 تا 18 میلادی تکمیل شده است با این وجود همچنان تقارن و هماهنگی خود را حفظ کرده است. کلیسای سنت جورج واقع شده در مونس از آثار برجسته معماری است. اطراف ساختمان ها شهر قدیمی، فرصت های زیادی را برای گشت و گذار فراهم می کند. برج های برجسته یونسکو بر روی تپه بالای شهر و کلیسای سنت وادرو با آثار هنری و مذهبی، از جاذبه های گردشگری مهم هستند.

منطقه طبیعی والی (semois valley) 

دره سرسبز سموئیس (semois valley)، از نمونه های رونق تاریخی در میان شهرهای بلژیک است. این منطقه در جنوب شرقی بلژیک قرار دارد رودخانه سموئیس از طریق تپه های پوشیده از جنگل عبور می کند و یک مکان فوق العاده برای پیاده روی است. برای کسانی که ترجیح می دهند زیبایی های طبیعی را بیشتر حس کنند، قایقرانی در رودخانه این منطقه یک ماجراجویی عالی است. دره سموئیس یک برش از مناظر بلژیک را در زیباترین شکل آن ارائه می دهد و لذت بردن از طبیعت مخصوصا در طول بهار زمانی که گل های گل وحشی شکوفا می شود این منطقه را تبدیل به بهشت می کند.

Related image

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.